Laboratoria Przyszłości
Laboratoria Przyszłości w SP nr 1 w Pruchniku
W roku szkolnym 2022/2023 rozpoczęliśmy realizację Projektu Laboratoria Przyszłości. Celem projektu jest nowoczesna szkoła, która wspiera uczniów w rozwijaniu kluczowych kompetencji z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka), jak również umiejętności technicznych i kreatywności. Zwiększenie dostępu do sprzętu
i materiałów edukacyjnych z zakresu informatyki i nowych technologii oznacza również uatrakcyjnienie i poprawienie jakości procesu edukacyjnego na zajęciach lekcyjnych
i pozalekcyjnych.W ramach projektu otrzymaliśmy wyposażenie pracowni robotyki w wiele nowoczesnych sprzętów. Są to:
- Drukarka 3D Banach School 2,
- Stacja lutownicza z gorącym powietrzem Yihua,
- Kamera cyfrowa Panasonic HC-V180EP=K czarna,
- Mikroport SyncoG1 A1 bezprzewodowy system mikrofonowy 2,4 GHz,
- Zestaw mikrofonów bezprzewodowych ULM202USB Behriger,
- Gimbal DJI OM 4,
- Aparat CANON EOS 2000D + obiektyw EF-S 18-55 cm,
- Mosty i konstrukcje Knex,
- Klocki konstrukcyjne KNEX. Zestaw szkolny,
- Okulary ClassVR Premium VRP4 - wirtualne laboratorium przedmiotowe,
- Aplikacja Corinth – Geometria, Biologia Roślin, Biologia Człowieka,
- Kolumna mobilna Ibiza PORT8VHF-BT,
- Lupa z podświetleniem LED 65 mmm,
- Długopis Banach 3D,
- Zestaw nagłośnieniowy aktywny Novox N1000 800W RMS,
- Słuchawki z mikrofonem,
- Skaner 3D Shining 3D EinScan-SE,
- Laptop multimedialny 2,
- Biblioteka modeli 3D i robotów online - plan ROboCamp licencja roczna 3-stanowiskowa,
- LEGO SPIKE Essential- zestaw #45345,
- LEGO SPIKE Prime - zestaw #45678,
- Mata edukacyjna do robotów RoboCamp.
Rozpoczęliśmy już zajęcia z wykorzystaniem klocków LEGO SPIKE Essential i Prime.
I półrocze 2023/2024
- 28.02.2024 18:12
- W I półroczu roku szkolnego 2023/2024 w ramach projektu Laboratoria Przyszłości zrealizowano wiele różnych działań. Należą do nich:
- Drukowanie za pomocą drukarki 3D:
- skrzydełka dla bożonarodzeniowych aniołków,
- breloczki z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
- model dłoni.
2. Tworzenie przestrzennych, ruchomych konstrukcji za pomocą aplikacji LEGO, z wykorzystaniem klocków LEGO Education SPIKE Essential oraz LEGO Education Mindstorms.
3. Programowanie robotów edukacyjnych Photon.
4. Tworzenie projektów za pomocą długopisów 3D: jesienne i zimowe elementy dekoracji, choinki, ozdoby choinkowe, zabawki, pomoce do lekcji.
Realizacji projektu stwarzała okazję na rozwijanie kreatywności, nauki planowania przestrzennego oraz ćwiczenie zdolności manualnych. Dawała motywację do realizacji własnych pomysłów i rozwijania zainteresowań. Wpływała na zaangażowanie uczniów w trakcie zajęć, kształtowanie cierpliwości oraz umiejętności współpracy w grupie.
LABORATORIA - PREZENTACJA
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły