• Uśmiech w prezencie :))

22.10.2021

Nasza szkoła włączyła się do akcji "Uśmiech w prezencie". Dziękujemy WSZYSTKIM DARCZYŃCOM. JESTEŚCIE WSPANIALI. Zebraliśmy dwa pełne pudła kredek, flamastrów, książeczek, kolorowanek, długopisów, gier dydaktycznych itp. Prezenty zostały przekazane Pani Paulinie Zaleckiej, która koordynuje całą akcją.

Pani Paulino dziękujemy, że Pani jest :))

• Wycieczka w Bieszczady

21.10.2021

12 października kl. VII a, VII c i VIII c wyruszyły pod opieką wychowawców i Pani Pedagog Katarzyny Jedlińskiej na jednodniową wycieczkę w Bieszczady.

Celem naszej wyprawy było Bukowe Berdo (1313 m n.p.m).  Zobaczyliśmy również  Zagrodę Pokazową Żubrów w Mucznem. Gdy dotarliśmy na miejsce, rozpoczęliśmy naszą górską wędrówkę. Bieszczady początkowo powitały nas mgłą i  gęstą warstwą chmur, ale z czasem pogoda poprawiała się. Coraz częściej pojawiały się promienie słońca, a góry odsłoniły swoje piękno. Na szlaku nie obeszło się oczywiście bez poślizgnięć, obłoconych butów i spodni oraz kryzysów związanych z kondycją fizyczną. Mimo tego cała grupa dzielnie maszerowała i po około 5 godzinach dotarliśmy szczęśliwie do autokaru. Po trudach wędrówki, wizyta w pizzerii i wspólny posiłek nabrał wyjątkowego smaku.

Pomimo zmęczenia droga do domu okazała się bardzo przyjemna i autokar rozbrzmiewał gwarem rozmów i  radosnym śpiewem.

• Wycieczka do Krakowa i Bochni

20.10.2021

W dniach 11-12 października 2021 roku odbyła się wycieczka do Krakowa i Bochni, w której brali udział uczniowie z klas 7 i 8.

W poniedziałek, wczesnym rankiem, wyjechaliśmy z Pruchnika. W dobrych nastrojach zmierzaliśmy w stronę Krakowa.

Pierwszym punktem naszej wyprawy były Ogrody Doświadczeń im. Stanisława Lema. Mogliśmy tam przeprowadzić różne ciekawe eksperymenty.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się takie strefy jak: mechanika, akustyka, hydrostatyka, optyka i magnetyzm. Jednak szczególnie  podobała się strefa „Piaskowa planeta”, która zainspirowała do działania naszych przyszłych architektów, artystów i inżynierów.

Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy było Sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie. Mieliśmy okazję zobaczyć piękne mozaiki w większości zrobione z naturalnych kamieni oraz szatę, którą św. Jan Paweł II miał na sobie w chwili zamachu na Jego życie.

Następnie wyjechaliśmy w kierunku Kopalni Soli w Bochni, gdzie zaplanowany był nocleg. Byliśmy na wieczornym zwiedzaniu kopalni. Po wycieczce i obiadokolacji, zorganizowano - tylko dla nas - kilka niespodzianek. Dyskoteka i mecze piłki nożnej cieszyły się dużym zainteresowaniem. Rano (12.10) wyjechaliśmy na powierzchnię. Pobyt w tak niezwykłym miejscu dostarczył nam wiele niezapomnianych wspomnień.

Kolejnym przystankiem był Krakowski Rynek. Zobaczyliśmy tam Sukiennice i Kościół Mariacki, a w południe udaliśmy się Wawel, aby oglądać komnaty królewskie. Podziwialiśmy piękne, olbrzymie arrasy i zabytkowe meble. Po wyjściu z zamku, w małej, kameralnej krakowskiej restauracji zjedliśmy obiad, a następnie udaliśmy się w stronę Pruchnika.

Było naprawdę super. Dziękujemy :)

• XI ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

17.10.2021

W dnu 1 października 2021 r. w szkole obchodziliśmy XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.  W grupie chłopców z kl. IV a i b zostały przeprowadzone zajęcia matematyczne, na których uczniowie samodzielnie rozwiązywali ciekawe, nietypowe zadania wykorzystujące umiejętność mnożenia w pamięci.  Największym zainteresowaniem cieszyły się  ćwiczenia interaktywne na portalu matzoo.pl oraz wordwallu. Na podsumowanie zajęć uczniowie wykonali zadanie w parach, polegające na zadawaniu zadania koledze, który po wpisaniu wyniku, zapisywał kolejne zadanie dla partnera. Uczniowie podczas lekcji przypomnieli sobie tabliczkę mnożenia, utrwalili umiejętność wykorzystywania jej w zadaniach, niektórzy zauważyli, że jeszcze muszą poćwiczyć mnożenie w pamięci. Ponad to współpracowali w grupach, pomagali sobie wzajemnie oraz świetnie się bawili.

W klasach 3 a i b oprócz rozwiązywania zadań, odbyły się pogadanki na temat „Jak ważna jest znajomość tabliczki mnożenia”, a uczniowie otrzymali naklejki – przypominajki z tabliczką mnożenia do wklejenia w zeszytach.

Dzień Tabliczki Mnożenia był również obchodzony na zajęciach pozalekcyjnych. W kl. 5 a na zajęciach kółka matematycznego uczniowie rozwiązywali różnego rodzaju zadania, testy oraz quizy związane z tabliczką mnożenia.

W klasach 6 a i b podczas zajęć łączonych uczniowie rozwiązywali zadania z zastosowaniem tabliczki mnożenia.

Wszystkie zajęcia pokazały, że nauka matematyki może być przyjemna, a wykorzystanie TIK na lekcji wzbudza zainteresowanie przedmiotem oraz motywuje uczniów do podejmowania wysiłku i rozwijania swoich umiejętności.

• DZIĘKUJEMY ZA WSPARCIE

17.10.2021

Szkolne Koło Wolontariatu dziękuje serdecznie Wszystkim, którzy włączyli się do akcji zbierania karmy dla podopiecznych schroniska dla zwierząt. 8 października zebrane dary zostały przekazane bezdomnym i potrzebującym zwierzętom z Ośrodka Adopcyjnego "Arka" w Przemyślu.

• DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

05.10.2021

Poniedziałek 27.09.2021 w naszej szkole mienił się dziesiątkami barw i odcieni nie tylko za sprawą jesiennych akcentów za oknem. W tym dniu uczniowie naszej szkoły obchodzili Międzynarodowy Dzień Języków Obcych. O tym, jak ważna jest znajomość języków obcych, nikogo przekonywać nie trzeba, ale dobrze czasami o tym przypomnieć. Taką okazją każdego roku jest właśnie to święto. Maluchy z klas 1-3, które dopiero zaczynają językową przygodę, przygotowały „flagowy happening”. Uczniowie klas starszych ubrali się w tym dniu w barwach wybranych wcześniej państw europejskich. W ramach obchodów Dnia Języków Obcych powstały również gazetki zachęcające do poznawania i systematycznej nauki języków obcych oraz gazetka ze słówkami grzecznościowymi w różnych językach europejskich. A jak było? Jedno zdjęcie jest warte tysiąca słów, zatem zachęcamy do obejrzenia galerii!