Już w drugim półroczu uczniowie naszej szkoły kontynuowali swoją przygodę językową w nowej pracowni do nauki języków obcych, która wyposażona jest w następujące elementy:
- stanowisko wykładowcy z komputerem i jednostką centralną,
- oprogramowanie sterujące,
- oprogramowanie magnetofonu cyfrowego,
- nagłośnienie sali lekcyjnej,
- pulpit słuchaczy,
- słuchawki z mikrofonem dla każdego ucznia,
- słuchawki z mikrofonem dla nauczyciela,
- monitor interaktywny.
Jako nauczyciele języków obcych prowadząc zajęcia bardzo rzadko spotykamy się z wyrównanym lub chociażby zbliżonym poziomem zaawansowania z języka obcego. Pracownia językowa Mentor jest zaawansowanym narzędziem, które ułatwia nam prowadzenie zajęć na zróżnicowanych poziomach, motywuje i zachęca uczniów do nauki języków obcych. Jest również doskonałym rozwiązaniem do nauki najważniejszych umiejętności praktycznych: rozumienia ze słuchu oraz mówienia, czyli komunikacji w języku angielskim.
Zajęcia prowadzone w pracowni stają się ciekawsze i ,,inne’’ w porównaniu
z tradycyjnymi. Dzieci uwielbiają zajęcia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Dzięki temu nauka staje się przyjemniejsza, ciekawsza i bardziej efektywna. Uczniowie lepiej się koncentrują oraz chętniej biorą czynny udział w lekcji.
Dodatkowo pracownia daje nam możliwość zróżnicowania wykorzystania czasu podczas lekcji. Uczniowie mogą pracować jako jedna duża grupa, indywidualnie, w parach, w trójkach, w czwórkach. Dzięki temu lekcja jest dynamiczna i urozmaicona. Najlepiej jest zmieniać nauczanie frontalne z różnymi formami pracy zespołowej kilkakrotnie w trakcie zajęć. Dzięki różnym rozbudowanym funkcjom pracowni językowej możemy robić takie zmiany w bardzo szybki i łatwy sposób. Nauczyciel może dowolnie łączyć osoby do danych ćwiczeń. Uczniowie mogą pracować w tym samym momencie w różnych grupach nad różnymi projektami, a nauczyciel w łatwy sposób bez poruszania się może nadzorować tą pracę.
Uczniowie podczas nauki z wykorzystaniem pracowni językowej nie przeszkadzają sobie nawzajem w wykonywaniu poszczególnych zadań. Dzięki temu, że uczniowie pracują w słuchawkach w pracowni językowej, mogą swobodnie rozmawiać w sposób naturalny, bez ściszania głosu. To bardzo ułatwia interakcję i pozytywnie wpływa na przebieg wykonywanych ćwiczeń.
Nauczyciel może prowadzić różne zajęcia w tym samym momencie jeśli w grupie są znaczne różnice w poziomie zaawansowania, np. uczniowie bardziej zaawansowani mogą dostawać dodatkowe zadania/ćwiczenia ze słuchu które tylko oni będą słyszeli. Dzięki temu nie będą zakłócać pracy uczniów którzy wolniej pracują i każdy uczeń będzie miał szansę na to, aby ukończyć powierzone mu zadanie.
To tylko kilka z wielu zalet powstałej pracowni języków obcych za którą dziękujemy!
Nauczyciele języków obcych.