• Kampania edukacyjna „Problem wagi ciężkiej”

            21.06.2024

            Problem wagi ciężkiej to akcja informacyjno-edukacyjna, której głównym celem jest zwrócenie uwagi na problem przeciążonych plecaków oraz rozpowszechnienie informacji, że jedną z przyczyn wad postawy mogą być przeciążone kręgosłupy.

            W ramach działań staramy się poinformować jak prawidłowo dobrać plecak do indywidualnych potrzeb dziecka. Adresatami kampanii są uczniowie, rodzice, opiekunowie oraz nauczyciele.

            Zdrowie i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży zawsze jest
            w obszarze działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej, dlatego chcemy dotrzeć z rzetelną informacją do jak największej liczby odbiorców.

            Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z Dekalogiem lekkiego plecaka:

            DEKALOG LEKKIEGO PLECAKA

             

          • Na tropach przygody...

            02.07.2024

            Z okazji rozpoczęcia wakacji wybraliśmy się do Teatru Maska w Rzeszowie na spektakl pt. „Hachiko”.

            Widowisko  w barwny sposób zaprezentowało historię  niezwykłej przyjaźni,  która wydarzyła się prawie sto lat temu w dalekiej Japonii. Główny bohater to pies rasy akita o imieniu Hachiko, a jego  historia to dowód na to, że zwierzęta obdarzają swoich właścicieli prawdziwą miłością i pozostają z nimi do ostatnich chwil życia. 

            Ta poruszająca historia przyjaźni człowieka z psem wyzwoliła w uczestnikach wyjazdu wiele emocji  i na pewno zapadnie wszystkim na długo w  pamięci.

            Wizyta w teatrze to jedna z lepszych form spędzenia wolnego czasu.

            Zadanie dofinansowane z budżetu Gminy Pruchnik w ramach realizacji projektu "Na tropach Przygody".

        • ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
          • ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

            17.06.2024

            21 czerwca w naszej szkole odbyła się uroczystość zakończenia roku szkolnego 2023/2024. Po Mszy Św. na placu szkolnym uczniowie, absolwenci, nauczyciele, pracownicy placówki, rodzice oraz goście udali się do hali sportowej. Dyrektor szkoły – Pani Magdalena Długosz powitała znamienitych gości, wśród których byli: Ks. Prałat Piotr Kandefer, Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Pruchniku – Pan Marcin Trędowicz, Skarbnik Gminy Pruchnik – Pani Renata Mikłasz, Przewodnicząca Rady Rodziców – Pani Marta Szkoła oraz emerytowany Dyrektor naszej szkoły – Pani Janina Szczepanik. Po odśpiewaniu hymnu państwowego nastąpiło wręczenie świadectw ukończenia szkoły podstawowej tegorocznym absolwentom, odczytanie uczniów, którzy w mijającym roku szkolnym zdobyli najwyższe wyniki edukacyjne i wręczenie listów gratulacyjnych rodzicom. Niezwykle wzruszającym momentem było pożegnanie odchodzących na emeryturę pracowników szkoły: Pani Lucyny Potyrały i Pana Leszka Gmyrka. Po zakończeniu uroczystości wszyscy uczniowie udali się do sal na spotkania z wychowawcami.

            Wszystkim Uczniom, Pracownikom oświaty, Rodzicom życzymy spokojnych i radosnych wakacji.

          • JESTEŚMY DUMNI :)

            26.06.2024

            Z przyjemnością i niekłamaną dumą informujemy, że nasze uczennice z klasy 7 a - Weronika Bogacz i Maria Fijałkowska brały udział w III etapie PRZEDMIOTOWEGO KONKURSU Z JĘZYKA POLSKIEGO ORGANIZOWANEGO PRZEZ PODKARPACKIEGO KURATORA OŚWIATY.

            Weronika uzyskała tytuł FINALISTKI. Do udziału w konkursie dziewczęta przygotowywała Pani Agnieszka Olejarz.

            Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

          • Szkolny Test Ortograficzny – „STO na 100+”

            24.06.2024

            Już po raz szósty - w celu popularyzacji zasad i wyjątków polskiej ortografii -został zorganizowany z okazji Dnia Języka Ojczystego Szkolny Test Ortograficzny „STO na 100+”.  Tegoroczna edycja została przygotowana dla uczniów klas trzecich i czwartych, a tematem przewodnim były pojęcia i nazwy geograficzne oraz hasła patriotyczne. Konkurs  przeprowadzono  w formie dyktanda zestawu wybranych wyrazów o odpowiednim stopniu trudności.

            Laureatami konkursu i zdobywcami tytułu Szkolnego Mistrza Ortografii zostali:

            - w kategorii kl. III

            1. Oliwia Czaja z kl.3 a

            2. Helena Król z kl. 3 b

            3. Marika Zarzyczny z kl. 3 a

                Filip Flis z kl. 3 b

            4. Marcelina Soliło z kl. 3 a

                Maja Woźnica z kl. 3 a

            - w kategorii kl. IV:

            1. Aleksandra Szkoła z kl. 4 b

            2. Alina Kochanowicz z kl. 4 a

            3. Natalia Kroczek z kl. 4 a

                Gabriela Bogacz z kl. 4 b

                Marcel Pich z kl. 4 b

                Maciej Halejcio z kl. 4 b

                Kacper Szkoła z kl. 4 b

                Patryk Wojtowicz z kl. 4 b

                Marcela Pieczonka z kl. 4 b

                Maciej Kędzior z kl. 4 a

                Kamil Długosz z kl. 4 a

            Dyplomy i nagrody książkowe zostały wręczone laureatom podczas uroczystości z okazji Narodowego Święta Konstytucji 3 Maja oraz zakończenia roku szkolnego.  

            Gratulujemy serdecznie!

          • „Perła renesansu…, miasto arkad…, Padwa północy - Zamość

            09.06.2024

            Klasy 3 a, 3 b, 4 a, miały okazję poznać to niezwykłe miasto. Podczas pobytu uczniowie podziwiali zwierzęta w zoo oraz poznali historię tego uroczego zakątka Polski.

            Po przybyciu na miejsce wszyscy udali się do zoo. Po lekcji edukacyjnej zaczęło się zwiedzanie. Z niezwykłą ciekawością i podekscytowaniem uczniowie przyglądali się różnorodnym gatunkom zwierząt. Obejrzeli ssaki, ptaki, gady, płazy, ryby, stawonogi. Wiele nazw zwierząt była uczniom znana, ale inne okazały się zupełnie obce, podobnie jak ich przedstawiciele. Z ciekawością obserwowali ich zachowanie i wysłuchali ciekawych informacji od pani przewodnik. Zachwycali się wyglądem, zachowaniem, sposobem poruszania, oraz reakcją zwierząt na zwiedzających. Obserwowali środowiska życia każdego z gatunków oraz ich upodobania. Najwięcej emocji było podczas obserwacji żyraf, tygrysa, lwa, pantery, kapibary, surykatek i gadów.  Warto było to zobaczyć!

            Lekcja historii wzbogaciła naszą wiedzę i rozbudziła ciekawość. Okazało się, że Zamość  to dawne prywatne miasto szlacheckie. Zostało założone w 1580 roku na mocy przywileju lokacyjnego wystawionego przez kanclerza i hetmana wielkiego koronnego - Jana Zamoyskiego. Jego projekt opracował włoski mistrz, architekt Bernardo Morando. To niezwykłe dzieło warto zobaczyć z bliska.

            Poprzez oglądanie wielu niezwykłych budowli, pomników, muzeów udało się przenieść w zupełnie inne czasy - czasy pełne ciekawych, walecznych, oddanych ojczyźnie ludzi, bohaterów, zdarzeń. W Prochowni obejrzeliśmy multimedialną projekcję rozwoju Twierdzy Zamość, a w Muzeum Broni i Fortyfikacji „Arsenał”  obejrzeliśmy wystawy broni palnej, armat, broni białej, oraz makiety umocnień miasta. Zwieńczeniem tych wrażeń był oglądany na żywo strzał z armaty.

            Po lekcji historii z przyjemnością odwiedziliśmy Zamojską Manufakturę Słodyczy. Każdy poznał sposób produkcji cukierków i  wykonał swojego lizaka.

            Aby poczuć klimat tego miasta, warto zostać w Zamościu na dłużej. Pod wpływem zdobytych wrażeń  na pewno niejeden z nas wróci tam ponownie.

            WYCIECZKA DO ZAMOŚCIA - PREZENTACJA ZDJĘĆ

             

          • Realizacja projektu ekologicznego "Jesteśmy wielką Ekorodziną" przez społeczność SP Nr 1 w Pruchniku rozpoczęta!!!

            20.06.2024

            Projekt ekologiczny "Jesteśmy wielką Ekorodziną" jest realizowany dzięki dofinansowaniu przyznanemu w ramach „Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej część 2) Fundusz Ekologii”, finansowanemu ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie. Celem projektu „Jesteśmy Wielką Ekorodziną” jest:

            1. Edukacja ekologiczna: uczestnicy projektu zdobędą wiedzę w różnych obszarach ekologii takich jak: zmiany klimatu, ochrona przyrody, ochrona środowiska naturalnego, recykling i racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi. W tym celu zostaną zorganizowane warsztaty i konkursy, które przybliżą i pomogą zrozumieć wyżej wymienione problemy ekologiczne.
            2. Włączenie społeczności lokalnej w działania na rzecz środowiska. Realizacja projektu zmotywuje wszystkich uczestników do konkretnych działań na rzecz ekologii. Poprzez prace pielęgnacyjne w ogrodzie botanicznym uczniowie poszerzą wiedzę i nabędą umiejętności praktyczne.
            3. Podniesienie poziomu świadomości ekologicznej w środowisku lokalnym. Realizacja projektu uwrażliwi uczestników na ekologiczne wyzwania i potrzeby ochrony środowiska. Wpłynie na zmianę postaw i nawyków w codziennym życiu.
            4. Integracja społeczności lokalnej. Nasz projekt będzie doskonałą okazją do integracji społeczności szkolnej oraz współpracy miedzy uczniami, nauczycielami, rodzicami i pozostałymi mieszkańcami bądź organizacjami i instytucjami. Wspólne działania ekologiczne: warsztaty edukacyjne, konkursy, gry i zabawy w plenerze sprzyjają budowaniu więzi, wzmacniają współpracę oraz motywują  do kontynuowania działań ekologicznych również po zakończeniu projektu.

            Za realizację projektu odpowiedzialni są wicedyrektor szkoły oraz opiekunowie LOP i SU.

            Projekt rozpoczął się od festynu rodzinnego zorganizowanego  ph. „Jesteśmy Wielką Ekorodziną” który był głównym wydarzeniem inicjującym działania ekologiczne. Festyn odbył się w dniu 5 czerwca 2024r. i zgromadził uczniów, ich rodziny oraz mieszkańców Pruchnika. Projekt plakatu informującego o tym wydarzeniu został namalowany przez uczennice klasy VIa w ramach szkolnego konkursu plastycznego.

            W programie festynu znalazły się następujące atrakcje:

            1. Program artystyczny.

            Uczniowie klas drugich pod kierunkiem wychowawców przygotowali program artystyczny związany z tematyką ekologicznej rodziny, która dba o ochronę środowiska naturalnego i cieszy się pięknem przyrody.

            1. Warsztaty i zajęcia praktyczne.

            W ramach festynu oraz dalszej realizacji projektu zorganizowano szereg warsztatów i zajęć praktycznych, w których uczestniczyli uczniowie różnych klas:

            • Uczniowie klas I-II przygotowywali owocowe szaszłyki, ucząc się jednocześnie o zdrowym odżywianiu oraz korzyściach płynących z jedzenia owoców i warzyw.
            • Uczniowie klas IV-VII brali udział w warsztatach kosmetycznych, podczas których produkowali naturalne mydełka i kule do kąpieli. Warsztaty te miały na celu pokazanie alternatyw dla komercyjnych produktów kosmetycznych oraz promowanie naturalnych składników. Zostały przygotowane przez nauczycielkę biologii i chemii z naszej szkoły. Cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.
            • Uczniowie klas V uczestniczyli w warsztatach zielarskich, na których uczyli się rozpoznawania i zastosowania ziół w kuchni i kosmetyce. Poznawali także sposoby przyrządzania naparów ziołowych, co pozwoliło im zrozumieć znaczenie ziół w codziennym życiu. Warsztaty odbyły się w naszym ogrodzie botanicznym, w którym uczniowie dbają o rosnące w nim różne zioła, kwiaty i krzewy.
            • Uczniowie klas IV-VIII wzięli udział w plenerze malarskim pt. "W ogrodzie botanicznym". Podczas pleneru uczniowie mieli okazję namalować przyrodę, co rozwijało ich umiejętności artystyczne oraz uwrażliwiało na piękno otaczającego ich świata.

            Wszyscy uczniowie korzystali ze zdrowych soków w ekologicznych opakowaniach.

            Dla wszystkich uczniów i chętnych rodziców zostały przygotowane zdrowe gofry z owocami i domowymi konfiturami

            3. Klasowe pogadanki ekologiczne:

            Nauczyciele we wszystkich klasach przeprowadzili ekologiczne  pogadanki, zaprezentowali filmiki oraz prezentacje multimedialne na temat ochrony środowiska naturalnego. Tematyka obejmowała:

            • Znaczenie recyklingu.
            • Oszczędzanie wody i energii.
            • Wpływ człowieka na zmiany klimatyczne.

            4. Przejazd Kolejką turystyczną sprzyjał uwrażliwieniu na piękno pruchnickiej przyrody naszych uczniów i ich rodziców, był nie tylko ciekawą atrakcją turystyczną ale także świetnym sposobem na poznanie walorów krajobrazowych Gminy Pruchnik. 

            5. Sportowe atrakcje dla wszystkich -  „W zdrowym ciele, zdrowy duch!”

             W czasie pikniku  nie zabrakło sportowych niespodzianek, które były dostosowane do wieku i możliwości naszych dzieci. Młodsi uczniowie korzystali z dmuchańców a starsi z eurobungee. Natomiast uczniowie klas VII i VIII mogli sprawdzić swoje umiejętności sportowe na wojskowym torze przeszkód.

            Realizacja pikniku "Jesteśmy wielką Ekorodziną" zakończyła się sukcesem. Udało się zrealizować wszystkie zaplanowane działania, a zaangażowanie uczniów i ich rodzin było ogromne. To przedsięwzięcie  przyczyniło się do zwiększenia świadomości ekologicznej oraz promowania proekologicznych postaw wśród społeczności lokalnej. To jednak nie koniec naszych ekologicznych działań. Przed nami konkursy i kolejne równie ciekawe w ramach tego projektu zadania, które będziemy realizować w kolejnych miesiącach.

            Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom i organizatorom za zaangażowanie oraz wkład w realizację tego zadania. Dzięki wspólnym działaniom możemy tworzyć lepsze i bardziej ekologiczne jutro.

            „Niniejszy materiał powstał w ramach Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej część 2) Fundusz Ekologii finansowanego ze środków NFOŚiGW i WFOŚiGW w Rzeszowie”.

          • EGZAMIN NA KARTĘ ROWEROWĄ

            09.06.2024

            W dniach od 9 kwietnia do 21 maja 2024 r. dla chętnych uczniów klas III - VIII przeprowadzone zostały egzaminy teoretyczne  ze znajomości przepisów ruchu drogowego. Test zawierał 25 pytań jednokrotnego wyboru, dopuszczalne były 3  błędy.

            Celem egzaminu było sprawdzenie znajomości przepisów ruchu drogowego niezbędnych do bezpiecznego kierowania rowerem w ruchu drogowym oraz znajomości znaków drogowych.

             Część teoretyczną zaliczyło 46 uczniów, którzy w dniach 23 i 28 maja oraz 4 czerwca przystąpili do egzaminu praktycznego na nowym  miasteczku ruchu drogowego. Wszystkim uczniom udało się również zaliczyć praktyczną część egzaminu, którą przeprowadzili: p. Magdalena Poziemska, p. Katarzyna Jedlińska, p. Bogdan Sikorski.

            Wszystkim szczęśliwym posiadaczom – pierwszego w życiu „prawa jazdy” Gratulujemy i życzymy bezpiecznej jazdy!

          • Krok przed metą

            20.06.2024

            18 czerwca w Szkole Podstawowej nr 11 w Jarosławiu odbyło się uroczyste podsumowanie powiatowych konkursów "Krok przed metą" organizowanych dla piątoklasistów.

            Jest nam bardzo miło, ponieważ nasi uczniowie zajęli czołowe miejsca. W konkursie humanistycznym Emilia Brzuchacz z kl. 5 b i Berenika Mikłasz z klasy 5 c zdobyły ex aequo I miejsce. W konkursie matematycznym II miejsce zajął Karol Długosz z klasy 5 b, a III miejsce zdobył Rafał Olejarz z klasy 5 c.

            Serdecznie gratulujemy

          • ŚWIĘTO RODZINY

            28.05.2024

            5 czerwca w naszej szkole obchodzilismy Święto Rodziny ph. "Jestemy wielką Eko - Rodziną". Imprezę rozpoczął program artystyczny w wykonaniu uczniów z klasy 2 a, b, c. Akademię obejrzeliśmy w towarzystwie znamienitych gości: Pana Stanisława Kłopota - Burmistrza Pruchnika i Pana Stanisława Szkoły - Zastępcy Przewodniczącego Rady Miejskiej w Pruchniku. Po apelu wszystkie dzieci pod opieką wychowawców i nauczycieli korzystały z przygotowanych atrakcji. Smakowały pysznych gofrów, jeżdziły Kolejką Turystyczną ulicami Pruchnika, tworzyły naturalne mydełka i kule do kąpieli, poznawały właściwości ziół i przypraw w ramach warsztatów zielarskich, mierzyły się z wojskowym torem przeszkód, brały udział w konkursie plastycznym pt. "W ogrodzie botanicznym", korzystały z dmuchanych zjeżdżalni i eurobunge.

            To była dla wszystkich uczestników niezapomniana impreza.

          • Konkurs The Big Challenge

            17.06.2024

            W dniu 17 kwietnia 2024 r. został przeprowadzony w naszej szkole międzynarodowy konkurs języka angielskiego The Big Challenge, którego celem było zachęcanie dzieci i młodzieży do nauki języka angielskiego poprzez zabawę i pogłębianie wiedzy. W konkursie wzięło udział 47 uczniów z klas 4 – 8. Najwyższe wyniki w naszej szkole uzyskali:

            Miłosz Kowalski  (klasa 8 b) - 1 miejsce w województwie  i 9 w kraju;

            Gabriel Wojtowicz (klasa 6 b) – 4 miejsce w województwie.

            Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

          • Mali Giganci Matematyki

            04.06.2024

            24 kwietnia 2024 r. w Szkole Podstawowej nr 4 im. Stefana Żeromskiego w Jarosławiu został przeprowadzony powiatowy konkurs dla klas III ,,Mali Giganci Matematyki”, w którym wzięło udział 21 uczniów z całego powiatu jarosławskiego.

            Maja Woźnica - uczennica klasy 3 a zajęła II miejsce

            Piotr Kołodziej - uczeń klasy 3 a zdobył wyróżnienie

            Lena Baran -  uczennica klasy 3 b zdobyła wyróżnienie 

            Gratulujemy zwycięzcom i życzymy kolejnych sukcesów.

          • MASTER OF ENGLISH 2024

            16.06.2024

            W czerwcu, już po raz drugi w naszej szkole, odbył się szkolny konkurs przedmiotowy z języka angielskiego pt. MASTER OF ENGLISH w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Głównym celem konkursu jest umożliwienie dzieciom zaprezentowania swoich umiejętności językowych nabytych w trakcie roku szkolnego, uczenie rywalizacji w przyjaznej atmosferze, rozwijanie zainteresowania językiem angielskim, pobudzanie do twórczego, aktywnego myślenia i wyrabianie pewności siebie, umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami, umiejętności pokonania stresu.  

            Tegoroczny tytuł ‘MASTER OF ENGLISH  2024’  zdobyli:

            Klasa 1 a – Michalina Jarosz

            Klasa 1 b – Aniela Mikłasz

            Klasa 2 a – Kacper Bajsarowicz

            Klasa 2 b – Michał Smalec

            Klasa 2 c – Szymon Piórkowski

            Klasa 3 a – Maja Woźnica

            Klasa 3 b – Lena Baran

            GRATULUJEMY zdobycia tytułu ‘MISTRZA ANGIELSKIEGO 2024’  i  wszystkim uczestnikom uzyskania wysokich wyników w konkursie.