Jednym z najważniejszych zadań wychowawczych jest zwrócenie uwagi dzieci i młodzieży na szacunek do drugiego człowieka. Tematy związane z szeroko pojętym zdrowiem i niepełnosprawnościami wpisują się w krąg zagadnień, które koniecznie należy omawiać, by pokazać różnorodność społeczeństwa, a przede wszystkim radość życia mimo różnych przeciwności.
Uczniowie klasy I b, II a, II b, II c, III a, IV a i V a wybrali się z wizytą do Środowiskowego Domu Samopomocy Społecznej w Pruchniku. Celem wycieczki była integracja uczniów z uczestnikami ośrodka ŚDS oraz zapoznanie z funkcjonowaniem placówki, zwiedzanie budynku, uczestnictwo w warsztatach terapii zajęciowej i zajęciach kulinarnych. Po przywitaniu przez Panią Dyrektor, uczniowie zostali zapoznani ze specyfiką funkcjonowania ŚDS. Mieli możliwość obejrzenia pracowni terapeutycznych: sali ogólnej, pracowni ceramicznej, pracowni techniczno – ogrodniczej, pracowni plastycznej, pokoju przeznaczonego do zajęć indywidualnych, pokój wyciszeń, pracowni tkacko – krawieckiej, pracowni małej poligrafii, sali terapii ruchem, pracowni hydromasażu oraz pracowni gospodarstwa domowego. Po obejrzeniu pracowni uczniowie zostali przyporządkowani do odpowiednich warsztatów: warsztaty kulinarne: nauka przygotowania oraz pieczenia i zdobienia gofrów, warsztaty plastyczne: malowanie farbami akrylowymi odlewów gipsowych, aktywność sportowa: konkurencje na świeżym powietrzu, animacje z chustą oraz z balonami, zabawy do muzyki: „Jaki tu spokój”, „Czerwona Pantera”, „Polka dziadek”. Uwieńczeniem spotkania był poczęstunek :deser lodowy, gofry, napoje .
To było, z pewnością, wartościowe spotkanie, gdyż utwierdziło w przekonaniu, że należy cieszyć się życiem i szukać radości w codziennych sprawach.